kenapa nak jadi cikgu

Pelajar lepasan SPM yang mendapat keputusan cemerlang 45 A dan ke atas boleh memohon kemasukan ke Institut Perguruan Malaysia IPGM atau lebih. Kenapa nak jadi cikgu.


Mark Prin 2020

Kenapa aku pilih jadi Cikgu.

. Faham maksud guru tersebut. Alasan saya pada pengetua saya nak jadi GC Kimia. Jom scroll dan baca informasi yang ada di.

Bunkface amy search - rentak lag. Yg mentua pilih menantu ke apa ntah tu. Tapi saya tak merokok pun Walaupun.

Sebab pertama aku nak jadi cikgu adalah sebab minatsaya nak jadi cikguingat senang ke nak cari lelaki-lelaki macho dengan penuh minat nak jadi cikgususah tauaku tak. Ada kerja yang kome tak nampak. Di sini aku nak berkongsi sedikit tentang 3 sebab kenapa jadi cikgu.

Time aku nak pergi exam KPLI aku termakan semut dalam air so belum lepas 40 hari dari. Tujuan soalan ini bukanlah nak bertanyakan pasal stress ataupun tak. Pgt203 kemahiran komunikasi dan interpersonal untuk gurusong.

Dapat pergi exam KPLI tapi fail pasal aku bengap lagi. Tapi ianya nak mengesan sama ada anda ini seorang perokok ataupun tidak. Haaa cita-cita i yang 1st dulu i nak jadi Pegawai Tentera tapi kecundang 2nd cita-cita pulak i nak jadi Pegawai Polis tapi tak jadi sebabnya i tengah buat diploma masa tu.

Cita cita dulu ada je nak jadi cikgu matematik tapi takde rezeki dalam bidang ni gamaknya. Harap tercapai jugak impian Lya nakjadi lecturer lepas ni amin. Yumpu saya pelik jugak sebab semua anak cikgu dapat memjadi pegawas bukan senang nak jadi pengawas ni itu pun kalau kita.

Kenapa alergik nak bagi tau nama dan cita-cita. Aku ni cikgu aka pensyarah KV pun aku tak nampak bayang cuti lagi ni. Kat sini la aku tido ngn zainab dan kak lin sementara tgu budak2 kembara malam.

Kata nak menantu cikgupensyarah sebab senang cuti. Demi segalas amanah yang dipikul. Sebab sejak akhir-akhir ni profesion perguruan banyak dipertikaikan dan sedikit sebanyak aku pun turut.

Macam mana lepasan ipg nak jadi cikgu sekolah menengahbila saya tanya kenapa nak jadi cikgu sekolah. Kalau dia nak saya apply GC kena tambahkan kelas kimia dalam jadual waktu saya dan kurangkan kelas Sains. Saya amatlah alergik sesi memperkenalkan diri sebab cikgu biasanya akan tanya nama dan cita-cita.

So kita balas dekat generasi akan datang. Aku masuk ipg selama 5 tahun setengah aku berjaya ubah diri aku dalam banyak aspek alhamdulillah. Video ini merupakan video Pengkisahan Aku.

Berikut merupakan 5 sebab kenapa aku nak jadi cikgu. Akan tetapi selepas saya pertimbangkan beberapa alasan saya maka saya pilih untuk terus jadi cikgu sekolah bukan jadi pensyarah matrikulasi. Kalau anda perhatikan nak jadi cikgu bukan hanya untuk pelajar lepasan maktab perguruan atau UPSI namun jawatan cikgu terbuka kepada semua yang berusaha untuk.

Dah lepas U masih minat jadi cikgu amik KPLI. Sebab cikgu akan hairan kenapa. Lepasan ipg nak jadi cikgu sekolah menengah sebab gaji youtube.

Tapi kami ni cikgu jugak. KENAPA ANDA JADI CIKGU. Muhamad fikhri bin azharno matrik.

Seorang rakan guru pernah meluahkan perasaaningatkan jadi cikgu ni macam cikgu kita dulu. Hakikatnya tugas yang digalas oleh seorang guru adalah amat berat. Tapi sekarang bila fikir.

Tugas guru adalah mengajar dan itulah yang. Maka saya pun menolak. Ekceli semua ni kes nak balas dendam ja sebab dulu takleh protest dengan cikgu.

Ye memanglah tak ada serabut fikir nak luluskan budak nak kejar A nak key in segala borang.


Pin By Jit007 On My Saves Beautiful Hijab Girl Hijab Arab Girls Hijab


Pin By Ria Catur On Mark Prin S Mark Prin Sexy Actors Prin


3


Pin By Ria Catur On Mark Prin S Pria Tampan Fotografi Remaja Aktor


3 Sebab Susah Mengingat Osman Affan Tips


Pin On Cikgu


Bobie Bobo S Instagram Profile Post 12 12 12 12 Mark Prin Banmarkpantip Mark Prin Handsome Actors Actors


Pin On A


Kenapa Berminat Nak Jadi Guru Ini Contoh Jawapan Untuk Calon Temuduga Guru Edu Bestari


Rotan Anak Bakal Kesalahan Jenayah Kisah Cikgu Ieta Blog Words Word Search Puzzle


Pin By Daiane Arantes On My Husband In Law Mark Prin Prin Actors


Perlu Ke Aku Buat Mlm Best Facebook Facebook Posts Post


Damon Hill Canada 1996 By F1 History On Deviantart


Sitangtsu 2011 N Azwa2011 Instagram Photos And Videos Fashion Hijab Girl


Pin On Jahit


Kenapa Nak Jadi Cikgu Pdf


1


Pin On Waa


Doc Kenapa Saya Menjadi Seorang Guru Tasya Zainal Academia Edu

Comments

Popular posts from this blog

mewarna tahun baru cina prasekolah

geran kereta in english

beli tiket bas online sabah